T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / KARESİ - İbrahim Bodur Mesleki Eğitim Merkezi

Bilinmesi Gereken Hususlar

Saygıdeğer İşletme Yetkilisi ve Kıymetli Velilerimiz;

Okulumuz ile sözleşme imzalayarak işletmenizde çalıştırdığınız çırak ve kalfa öğrencilerimiz adına sizlere teşekkür ederiz.

Sözleşmede ve mevzuatlarda yazılı olan konular hakkında bilmeniz gereken hususları aşağıda sizlerle paylaşıyoruz.

Saygıdeğer İşletme Yetkilisi ve Kıymetli Velilerimiz;

Okulumuz ile sözleşme imzalayarak işletmenizde çalıştırdığınız çırak ve kalfa öğrencilerimiz adına sizlere teşekkür ederiz.

Sözleşmede ve mevzuatlarda yazılı olan konular hakkında bilmeniz gereken hususları aşağıda sizlerle paylaşıyoruz.

İşletmede Mesleki Eğitim Esasları:

1- Aday çırak ve çırak; öğrenci statüsünde olup, öğrencilik haklarından yararlanır. Bunlar işyerinde çalışan işçi sayısına dahil edilmezler.

2- Okul-İşletme-Veli/Öğrenci ile imzalanan sözleşme gereğince öğrencilerimiz haftada 4 gün, günde 8 saat işletmeye giderek "İşletmede Meslek Eğitimi" görür.

3- Öğrencilerimiz ara tatillerde, yarıyıl tatilinde ve yaz tatilinde de haftada 4 gün, günde 8 saat işletmeye giderek "İşletmede Meslek Eğitimi" görürler.

4- Öğrencilerimiz mesai saatleri dışında çalıştırılamaz. Akşam veya gece vardiyasında da çalıştırılamaz.

5- Okul-İşletme-Veli/Öğrenci ile imzalanan sözleşme gereğince öğrencilerimizin sigortası okul tarafından yapılmaktadır.

6- 12. sınıf öğrencilerimizin sigorta çıkışları okulun kapandığı gün yapılır.

7- Öğrencinin işletmede mesleki eğitim/stajı sırasında meydana gelebilecek iş kazaları ve meslek hastalıklarından ve süresi içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumuna gerekli bildirimde bulunulmasından işyeri işverenleri/işveren vekili sorumludur. (Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, madde 144, Sosyal Güvenlik Kurumu Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü çıkışlı 29/09/2016 tarihli ve 2016/21 sayılı Genelge).

 

Okulda Teorik Eğitim Esasları:

1- Öğrencilerimiz teorik eğitim için, müdürlüğümüzün hazırlayacağı programa göre;

     9 ve 10. sınıfta haftada 1 gün,

     11 ve 12. sınıfta haftada yine 1 gün okula gelir.

2- Okul gününün dışında haftada 1-2 gün de tatil yaparlar.

3- Okulda kantin olmadığından öğrencinin yiyecek ve içecek ihtiyacını karşılayabilmesi için tenefüslerde (kontrollü olarak) ve öğlen tatilinde okul dışına çıkmasına izin verilir.

4- Öğrencilerimizin okul ve işletme ders not bilgilerini https://e-mesem.meb.gov.tr/pageOgrenciNot.aspx adresinden takip edebilirsiniz.

5- Okul - Veli - Öğrenci Sözleşmesini mutlaka okuyunuz. Okulumuza kayıt yaptıran veya nakil ile okulumuza gelen öğrencilerimiz ve velileri sözleşmede belirtilen hususları kabul etmiş sayılırlar.

 

Kılık – Kıyafet İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

1- Okul kıyafetlerinde sadelik, temizlik, bakım ve uyum esastır.

     Öğrencilerimizi; kısa pantalon, şort, eşofman, pijama, sandalet, terlik vb. kıyafetler ile okula göndermeyiniz.

2- Kız Öğrencilerimiz İçin; Saçlar temiz ve düzgün taranmış olup uzun olması halinde örülmesi veya arkaya toplanarak bağlanması gerekir. Makyaj yapılmaz. Yüzük, küpe, kolye, iğne ve bilezik gibi süs ve ziynet eşyası takılmaz.

3- Erkek Öğrencilerimiz İçin; Saçlar taranmış ve temiz olur. Ense düz olup sakal ve bıyık bırakılmaz. Zincir, kolye, yüzük vb. ziynet eşyası takılmaz.

 

Devam-Devamsızlık İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

1- Öğrencimizin okula ve işletmeye devam etmesi esastır.

2- Öğrencilerimizin ders devamsızlık sınırı 6 gündür. Devamsızlık sınırı aşıldığında öğrencinin okulla ilişiği kesilerek iş yeri sözleşmesi fesh edilir ve sigorta çıkışı yapılır.

3- İş yeri devamsızlık sınırı 30 gündür. Devamsızlık sınırı aşıldığında yine okulla ilişiği kesilerek iş yeri sözleşmesi fesh edilir ve sigorta çıkışı yapılır.

4- Devamsızlıktan kalan öğrenciler bir sonraki eğitim ve öğretim yılının başında kayıt yaptırarak okula devam edebilirler.

5- Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı okul yönetimine velisi tarafından verilir ve okul tarafından e-Mesem sistemine işlenir.

6- Öğrencilerimizin okul ve işletme devamsızlığını https://www.turkiye.gov.tr/milli-egitim-cirak-ogrenci-devamsizlik-bilgileri-sorgulama adresinden takip edebilirsiniz.

 

İzin İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

1- Öğrencilerimiz resmi bayram günlerinde de bayram törenine katılmak üzere ücretli izinli sayılır.

2- Öğrencilerimize ara tatillerde, yarıyıl tatilinde ve yaz tatilinde 30 günü geçmemek üzere ücretli izin verilir.

3- Yaz tatilinde işletmenin ve okulun onayı ile 30 gün ücretsiz izin de verilebilmektedir.

4- Okulların herhangi bir nedenle tatil edildiği günlerde (Hava muhalefeti nedeniyle gibi) öğrencilerimiz de tatil yaparlar.

 

Maaş ve Devlet Katkısı İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

1- İşletmeler, öğrenciye sözleşme gereği ödenmesi gereken ücreti her ayın başında öğrencinin banka hesabına öder.

2- 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerimize asgari ücretin % 30'undan az olmamak üzere ücret ödenir. Bu öğrencilerimiz çırak olarak nitelendirilmektedir.

3- 12. sınıf öğrencilerimize asgari ücretin % 50'sinden az olmamak üzere ücret ödenir. Bu öğrencilerimiz de kalfa olarak nitelendirilmektedir.

4- Öğrencilerimize ödemiş olduğunuz ücretler talep etmeniz halinde "Devlet Katkısı" olarak işletmenize geri verilmektedir. (Asgari ücretin % 30'u ve % 50'si olarak).

5- İşletme; öğrencinin maaş dekontunu her ayın ilk haftası elden okul idaresine veya tuzladevletdestek@gmail.com e-mail adresine gönderir.

 

6- İşletmelerce öğrenciye ödenen ücretin Devlet katkısına ilişkin tutarı aynı ayın en geç yirmi beşinci gününe kadar işletmelere ödenir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.04.2023 - Güncelleme: 05.01.2024 22:04 - Görüntülenme: 62
  Beğen | 1  kişi beğendi